Osaammeko kuunnella? - Puhetta eläinten puolesta

to 25.4. klo 18.00 – to 25.4. klo 19.30

Temppeliaukion kirkko

Kirjailija ja eläin- ja luontoetiikan dosentti Elisa Aaltola ja ekoteologi ja pappi Kari Kuula kertovat työstään eläin- ja luontoetiikan sekä eläinten hyvinvoinnin edistämisen parissa. Pohdimme kirkon ja yhteiskunnallisen eläineettisen keskusteluilmapiirin muutosta ja tulevaisuutta.

Elisa Aaltola kertoo uusimman kirjansa sisällöistä, kuten eläinten kielestä ja tulkinnasta; miten kieli vaikuttaa eläimiä koskeviin käsityksiin ja asenteisiin? Voisimmeko oppia puhumaan tavalla, joka huomioi paremmin myös muut lajit?

Nostamme esille myös ajankohtaisia eläinten hyvinvoinnin edistämisen teemoja, kuten ratsastusharrastuksen uusia kysymyksiä ja kotitalouksien taloudellisten vaikeuksien vaikutusta lemmikkien ja kotieläinten hyvinvointiin.

Illan lopuksi Suomen eläinsuojely ry:n nuorisotoiminnan koordinaattori Verna Kirjavala kertoo eläinsuojelusta ja SEY:n toiminnasta.

Vapaa pääsy. Kahvitarjoilu.

Yhteistyössä SEY- Suomen eläinsuojelu ry. SEY on suomalaisten eläinsuojeluyhdistysten liitto, jolla on 40 jäsenyhdistystä, noin 75 vapaaehtoista eläinsuojeluneuvojaa ja yli 1 000 muuta vapaaehtoista ympäri Suomen. SEY auttaa hädässä olevia eläimiä ja neuvoo kansalaisia eläinsuojeluongelmissa.

• Nuorille Nuorille
  • Aikuisille Aikuisille