Töölön kirkon uusi kastepuu vihittiin käyttöön lasten juhlamessussa Töölön kirkossa syksyllä 2020. Kuva: Töölön seurakunnan kuvapankki / Juha Martinmaa

Perhemessut ja kirkkohetket keväällä 2024

Su 4.2. klo 10 Kynttilänpäivän perhemessu Temppeliaukion kirkossa

Ke 20.3. klo 18 Perheiden ehtoollishetki Töölön kirkossa pääsiäisen puuhapäivän yhteydessä

Su 31.3. klo 12 Pääsiäispäivän puuhamessu Meilahden kirkossa

To 16.5. klo 14 Vauvakirkko Tuomaan kirkossa

Perhemessut ja lasten oma kirkkohetki

Perhemessut

Perhemessut ovat jumalanpalveluksia, jotka sopivat koko perheelle. Lapset saavat osallistua messuun monin eri tavoin ja liikkuminen kirkkosalissa on sallittua. Perhemessuissa on usein myös esiintymässä seurakunnan lapsia.

Perhemessujen yhteydessä järjestetään usein myös brunssi ja askartelua sekä muuta toimintaa. Järjestämme perhemessuja säännöllisesti läpi vuoden Temppeliaukion kirkossa, Töölön kirkossa ja Tuomaankirkossa, joka on nimetty seurakuntamme lastenkirkoksi.

Mikkelinpäivänä järjestetään kastepuumessu Töölön kirkossa. Kastepuuhun kiinnitetään kaikkien Töölön seurakuntaan kastettujen kastelehdet. Vuoden aikana kastetut ja heidän läheisensä kutsutaan syksyllä Mikkelinpäivän perhemessuun, joka järjestetään Töölön kirkossa. Messusta perhe saa mukaansa kastetun nimellä varustetun kastelehden.

Lue tarkemmat tiedot perhemessuista verkkosivujemme Tapahtumat-osiosta ja tiloista Kirkot ja tilat -osiosta.

Lasten oma kirkkohetki

Lasten omassa kirkkohetkessä lapset tutustuvat Raamatun kertomuksiin ja kristillisiin arvoihin ja tapoihin laulun, leikin, askartelun sekä yhteisen touhuamisen kautta. Lasten omia kirkkohetkiä järjestetään Temppeliaukion kirkon sunnuntaimessujen yhteydessä kello 10 ja monitoimitila Fokuksessa kauppakeskus Mall of Triplassa keskiviikon arki-illan ehtoollisten yhteydessä kello 18.

Lasten omaan kirkkohetkeen sisältyy pieni opetus- tai hartaushetki, jossa lapset hiljentyvät kuulemaan Raamatun kertomuksia. Isot lapset ovat tervetulleita lasten omaan kirkkohetkeen itsekseen. Pienten lasten toivotaan osallistuvan yhdessä vanhempansa kanssa. Lue tarkemmat tiedot lasten omista kirkkohetkistä verkkosivujemme Tapahtumat-osiosta ja tiloista Kirkot ja tilat -osiosta.

Virva Krans, seurakuntapastori
puh. (09) 2340 4725
virva.krans@evl.fi

Emilia Kuusisto, lapsi- ja perhetyön pappi