Kuva: Helsingin seurakuntayhtymän kuvapankki / Elina Manninen (Keksi Agency)

Kotikäynnit ikäihmisten luona

Seurakuntamme diakoniatyöntekijä voi vierailla sinun tai läheisesi kotona, mikäli kaipaat keskustelukumppania tai sielunhoitoa. Kotikäynneillä on mahdollisuus kiireettömään kohtaamiseen, keskusteluun ja hengelliseen tukeen. Diakoniatyöntekijän kanssa voi vaihtaa kuulumisia ja keskustella luottamuksellisesti. Kotikäynneillä saa tarvittaessa myös palveluohjausta erilaisten palveluiden piiriin. Keskustelut ovat mahdollisia myös puhelimitse.

Kotikäynti muotoutuu toiveiden perusteella. Kotikäynnillä on mahdollista viettää rukoushetkeä, hartautta ja kotiehtoollista, jota voi pyytää seurakuntamme diakoniapapilta tai diakoniatyöntekijöiltä.

Lähimmäispalvelustamme voi myös toivoa seurakunnan kouluttamaa vapaaehtoista lähimmäiseksi. Lähimmäisen kanssa voi esimerkiksi ulkoilla, lukea tai keskustella. Tiedustele itsellesi tai omaisellesi lähimmäistä seurakuntamme diakoniatyöntekijältä.

Ota rohkeasti yhteyttä diakoniatyöntekijöihimme!