Diakonian viranhaltijan tunnistaa pantakauluksesta ja vihreästä paidasta, jonka väri kuvastaa kasvua. Kuva: Helsingin seurakuntayhtymän kuvapankki / Elina Manninen (Keksi Agency)

Diakoniatyö Töölön seurakunnassa

Diakoniatyö on seurakunnan kokonaisvaltaista palvelutyötä ja ihmisen auttamista henkisesti, hengellisesti, aineellisesti ja sosiaalisesti. Diakoniatyö antaa yksilöllistä ja yhteisöllistä tukea elämän eri tilanteissa.

Diakonia on auttamista ja palvelua, joka pohjautuu Jeesuksen esimerkkiin ja opetukseen lähimmäisenrakkaudesta. Diakonia ei ole vain seurakunnan työntekijöiden, vaan kaikkien yhteinen tehtävä.

Töölön seurakunnassa diakoniatyötä tekevät diakoniatyön viranhaltijat ja vapaaehtoiset muun muassa Arkiystävä -vapaaehtoistehtävissä. Diakoniatyö auttaa sinua elämän eri tilanteissa kuten hengellisissä kysymyksissä ja talouteen liittyvissä asioissa. Kaikki diakoniatyöntekijämme ovat vaitiolovelvollisia. Alla olevista osioista voit tarkastella, miten seurakuntamme voi olla avuksi ja tueksi sinulle.

Diakoniatyöntekijän kanssa voi tulla pohtimaan omaa elämäntilannetta niin ilossa kuin surussa. Voit varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen puhelimitse arkisin virka-aikana numerosta 09 2340 6318.