Kuva: Helsingin seurakuntayhtymän kuvapankki / Pekka Vasantola

Apua jouluksi

Seurakunnassa haluamme, että joulu saapuu jokaiselle. Seurakuntamme alueella asuvat henkilöt voivat hakea jouluavustusta ruokaan ja lasten joululahjoihin seurakuntamme diakonialta syksyisin. Jouluavustushaku vuodelle 2023 on päättynyt 22.10.2023.

Rakenna joulupuu -keräys

Voit lahjoittaa alueellamme asuvalle pienituloiselle perheelle Urheiluhallien lahjakortin, jolla tuetaan lasten ja nuorten liikunnan harrastamista ja perheiden yhdessäoloa. Lahjakortin arvo on enintään 50 €. Keräysaika on 13.11.–10.12.

Lisätietoa keräyksestä saat 1. adventin messuissamme sunnuntaina 3.12. tai diakoni Maija Åkerilta p. 09 2340 6370.

Toimita lahjakortti Meilahden kirkon seurakuntatoimistoon perjantaihin 10.12. mennessä, Jalavatie 6b.

Jouluavustus ruokaan ja lasten joululahjoihin

Seurakuntamme alueella vakituisesti asuvat pienituloiset henkilöt voivat hakea jouluavustusta ruokaan ja lasten joululahjoihin seurakuntamme diakonialta. Jouluavustusta haetaan vuosittain syksyisin lokakuun loppuun mennessä.

Jouluavustusta voi hakea syksyisin täyttämällä sähköisen lomakkeen verkkosivuillamme tai noutamalla paperisen lomakkeen seurakuntamme toimipisteiltä tai oman asuinalueen diakoniatyöntekijältä. Paperisen lomakkeen voi palauttaa seurakuntamme diakoniatyöntekijälle tai lähettää postitse osoitteeseen "Diakoniatyö, Töölön seurakunta, Mechelininkatu 32a B, 00260 Helsinki" tai lähettää sähköpostitse osoitteeseen diakonia.toolo@evl.fi. Kirjoita sähköpostisi otsikoksi "Jouluavustushakemus". Hakemus tulee palauttaa viimeistään sunnuntaina 22.10.2023 mennessä.

Hakemukset käsitellään luottamuksellisesti, ja tiedot rekisteröidään Töölön seurakunnan diakonian asiakasrekisteriin. Lue lisää Helsingin seurakuntayhtymän verkkosivuilla olevasta tietosuojarekisteriselosteesta.

Jouluavustusta hakeneille ilmoitetaan päätöksestä puhelimitse vuosittain joulukuussa. Lahjatoiveet menevät ensimmäisenä adventtina Rakenna joulupuu -keräyksen kautta halukkaiden seurakuntalaisten toteutettaviksi. Toiveet toteutetaan nimettömänä, eikä niistä selviä lahjansaajan henkilöllisyys.