Kirkkoherranviraston puhelinpalvelu ja aukiolo

Palvelemme puhelimitse numerossa 09 2340 6300 ja sähköpostitse osoitteessa toolo.srk@evl.fi. Palvelemme maanantaisin, tiistaisin ja perjantaisin kello 10–15.

Kirkkoherranvirasto, Mechelininkatu 32 a B, on avoinna asiointia varten tiistaisin kello 10-15.

Meilahden kirkon seurakuntatoimisto, Jalavatie 6 B, on avoinna asiointia varten maanantaisin kello 10–15. Toimisto on  kesä-elokuussa suljettu.

Kirkolliset toimitukset

Varaukset kirkollisia toimituksia varten tehdään kirkkoherranvirastoon.

Tilavaraukset

Tilavarausten tiedustelut mm. syntymäpäiviä, rippijuhlia, kokouksia tai muita vastaavia varten tehdään sähköpostitse osoitteella tilavaraukset.toolosrk@evl.fi.

Virkatodistukset

Virkatodistusten ja sukuselvitysten teko on siirtynyt keskusrekistereiden vastuulle.

Todistuksia voi tilata Helsingin Keskusrekisterin sähköisellä tilauslomakkeella, tai ottamalla yhteyttä puhelinpalveluun 09 2340 5000, joka on auki ma-pe kello 9–12.

Keskusrekisteri ei ota sähköpostitse tulleita tilauksia vastaan.

Kolmannen linjan asiakaspalvelupiste on avoinna ma-pe kello 9-12.

Mihin seurakuntaan kuulun

Helsingissä on yhteensä 19 evankelisluterilaista seurakuntaa,  joista suomenkielisiä on 16 ja ruotsinkielisiä 3. Seurakunta määräytyy sen mukaan, missä jäsen asuu.

Tästä linkistä voit tarkistaa, mihin seurakuntaan kuulut. Kirjoita hakukenttään  katuosoitteesi ja kuntasi (esimerkiksi "Topeliuksenkatu 4 Helsinki") ja klikkaa 'Hae'