Vähävaraisia lähimmäisiä voi tukea diakoniatyön kautta ja tehdä rahalahjoituksen

Diakoniatyölle voi nyt tehdä rahalahjoituksen sujuvalla tavalla joko tilisiirtona tai MobilePayn kautta.

Kuva Helsingin seurakuntien kuvapankki, Elina Manninen/KEKSI Agency

Seurakuntien omien varojen lisäksi diakoniatyö voi käyttää avustamiseen työlle lahjoitettuja varoja. Poliisihallitus on myöntänyt tätä varten Helsingin seurakuntayhtymälle jatkuvan rahankeräysluvan.

Lahjoitukset ohjataan heikoimmassa asemassa oleville helsinkiläisille.
Diakoniatyö myöntää tietyin edellytyksin diakonia-avustuksia esimerkiksi sairauden, velkaantumisen tai työttömyyden keskellä eläville.

Näin kerättyjä varoja on rahankeräyslain mukaan mahdollista käyttää Helsingissä asuvien, vähävaraisten ja syrjäytymisvaarassa olevien yksittäisten ihmisten ja perheiden diakoniseen avustamiseen ja tukemiseen. Se tarkoittaa esimerkiksi maksusitoumusta ruokaan tai muihin välttämättömiin menoihin. Se voi olla myös muunlaista tukea elämässä selviytymiseen.

Ennen avustuksen myöntämistä diakoniatyöntekijä käy läpi hakijan taloudellisen tilanteen avustamisperiaatteiden mukaisesti, joten apusi päätyy varmasti sitä tarvitsevalle.

• Helsingin seurakuntien diakoniatyön yhteinen lahjoitustili: FI49 1237 3000 1756 76
  • Töölön seurakunnan viitenumero: 2338
  • Töölön seurakunnan MobilePay-numero: 36250

Rahankeräysluvan tiedot