Kuvakooste: Meilahdessa juhlistettiin 70-vuotiasta kirkkoa

Meilahden kirkon penkit täyttyivät palmusunnuntaina, kun seurakunnassa vietettiin kirkon 70-vuotisjuhlaa. Lämminhenkinen juhlamessu kokosi kirkolle satoja seurakuntalaisia.

Kirkkoherra Hilkka Niemistö ja pastori Hannu Hietalahti.
Kirkkoherra Hilkka Niemistö ja pastori Hannu Hietalahti toivottavat vieraita tervetulleiksi.
Lauri Anttila kantaa ristiä.
Ristisaatto. Ristiä kantaa vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Lauri Anttila.
Kirkkoherra Hilkka Niemistö saarnastuolissa.
Juhlamessussa saarnasi kirkkoherra Hilkka Niemistö. Voimaannuttavassa saarnassaan kirkkoherra puhui muun muassa kirkon ja seurakunnan merkityksestä monien sukupolvien elämässä ja kertoi Meilahden kirkon kristillisestä symboliikasta.
Kamarikuoro Kampin laulu Meilahden kirkon urkuparvella.
Messun musiikkiavustajina toimivat diakonissa Sirkku Kuusanmäki, trumpetti, sekä kamarikuoro Kampin laulu, johtajanaan Teemu Tommola (kuvassa).
Meilahden kirkon alttari ja avonainen virsikirja, virsi 125 Kosketa minua henki.
Kanttori Leena Tiitu ja urkuri Henri Hersta säestivät messun virret. "Tutut virret ovat sydämen kieltä", muistutti kirkkoherra Hilkka Niemistö saarnassaan. Messussa laulettu tuttu virsi 125, Kosketa minua henki, on Ilkka Kuusiston käsialaa. Kuusisto toimi uransa aikana kanttorina Meilahdessa.
Johtava nuorisontyönohjaaja Anni Laakso.
Nuorisontyönohjaaja Anni Laakso lukee esirukousta.
Ehtoollisen asettaminen kirkon takaa katsottuna.
Palmusunnuntain juhlamessussa riitti kävijöitä, mikä kertonee kirkon merkityksestä paikallisille.
Meilahden kirkon seurakuntasali.
Seurakuntasaliin oli katettu kirkkokahvit. Pöytiä koristivat keväiset kukka-asetelmat ja hopeiset kynttilänjalat.
Kirkkokansaa kahveilla.
Seurakuntasali täyttyi nopeasti. Ohjelmallisilla kirkkokahveilla laulettiin, muisteltiin ja katseltiin vanhoja valokuvia.

Meilahden kirkon kirkkotekstiilejä.
Kirkkokahveilla oli mahdollisuus tutustua Meilahden kirkon kirkkotekstiileihin. Kirkkotekstiilejä ovat suunnitelleet Markku Annila (1954), Dora Jung (1950-l., Tuomaankirkko), Leena Eskola (1983-1984) sekä Katri Haahti (2004).
Meilahden kirkon alttari.
Kaunis kirkkosali täyttyi ilosta ja valosta.

Kiitos, kun tulit kanssamme juhlimaan 70-vuotiasta Meilahden kirkkoa!

Anna Uotila
Anna Uotila