Temppeliaukion kirkon vierailumaksu nousee lokakuussa

Temppeliaukion kirkko ylhäältä kuvattuna.

Töölön seurakunnan seurakuntaneuvosto päätti 24.8. kokouksessaan nostaa Temppeliaukion kirkon vierailumaksun 5 eurosta 8 euroon.

Korotus johtuu seurakunnan kiristyneestä taloustilanteesta. Helsingin seurakuntayhtymä on leikannut seurakuntien määrärahoja ja korottanut tiloista perittäviä sisäisiä vuokria. Lisäksi korona-ajan sekä Venäjän hyökkäyssodan vaikutukset turismiin ovat olleet tuntuvia.

Töölön seurakunnan järjestämien jumalanpalveluksien, tilaisuuksien ja ilmaiskonserttien aikana kirkkoon pääsy on luonnollisesti kaikille maksutonta. Temppeliaukion kirkkoon on jatkossakin ilmainen sisäänpääsy Töölön seurakunnan jäsenille ja kaikille alle 18-vuotiaille.

Temppeliaukion kirkko on päivittäin avoinna vierailijoille. Kirkossa järjestetään opastettuja kierroksia ja korkealaatuisia konsertteja. Tarkemmat vierailu- ja tapahtumatiedot sekä ennakkoliput: www.temppeliaukionkirkko.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2023-09-25 09:13:25.0