Yhteiskunnallinen toiminta Töölön seurakunnassa

Seurakuntamme yhteiskunnallisessa toiminnassa keskustellaan yhteiskunnan ajankohtaisista aiheista.

Seurakuntamme osallistuu keväisin valtakunnalliseen YhteisvastuukeräykseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä erilaisiin kampanjoihin ja myyjäisiin. Toimintaa ohjaavat seurakuntamme työntekijät ja vapaaehtoiset.

Yhteiskunnallinen toiminta ja tapahtumat ilmoitetaan verkkosivujemme Tapahtumat-osiossa ja seurakuntamme jäsentalouksiin kausittain postitettavassa paperisessa toimintaesitteessä, joka on saatavilla myös seurakuntamme toimipisteillä.

Tervetuloa mukaan!

seurakuntapastori
Mechelininkatu 32 a B

Töölön kirkon alue, yhteiskunnallinen toiminta ja projektit.

Jo partiossa sain nimen Jukkeli,
nyt olen vanha ja karvainen ukkeli.
Töölön tiimissä pelaan pappia,
mut en osaa heittää webbisaitillakaan rappia.
Duuni on haudata, vihkiä ja kastaa,
tsekkaa mitä häiskä kirkon penkistä vastaa.

Olen helsinkiläinen pappi, jolla on paitsi vaimo ja poika myös soutuveneitä, kajakkeja ja surffilautoja. Urani aloitin nuorisopappina vuonna 1998 entisessä Meilahden seurakunnassa ja pappeilen edelleen samoilla hoodeilla nykyisessä Töölön seurakunnassa. Vaikka työtehtäväni ovat vaihdelleet vuosien varrella, halu palvella Jumalaa ja alueen ihmisiä sekä tavoite sanoittaa tuoreella tavalla uskon ydinsanomaa ovat pysyneet.

Kehitän mielelläni yhteisöllistä seurakuntaelämää ja arkea voimaannuttavia juttuja. Myös uudenlaiset messut kiinnostavat. Vuosien varrella olen muun muassa vihkinyt ihmisiä Saana-tunturilla, korjannut leirikeskuksen laituria, järjestänyt ensimmäisiä Metallimessuja, vetänyt raamattupiiriä ja sählykerhoa, ohjannut raamattumeditaatioita Minä Olen -messuilla ja puhunut muutamassa sadassa hartaudessa. Välivuosinani olen reissannut Intiassa ja Israelissa. Nykyään työskentelen maahanmuuttajien kielikahviloiden, pyhiinvaellusreittien ja seurakuntamme rukousmessun parissa. Sulan maan aikaan olen jakanut Seurasaaressa mehua kävelijöille seurakuntamme vapaaehtoisten kanssa ja järjestänyt seurakunnan piknikkejä. Otathan yhteyttä sähköpostitse, mikäli haluat mukaan suunnittelemaan toimintaa!

Vapaa-ajalla minut löytää usein Helsingin edustalta kajakista. Jos näet Laajalahdella tai Seurasaaren selällä kajakissa oudon purjevirityksen, vilkuta, sillä olen mestoilla. Muita harrastuksiani ovat lukeminen, slangi, frisbeelajit, metsätyöt, retkeily, Lappi, purjehdus ja puuaskartelu.

seurakuntapastori
Jalavatie 6 B

Meilahden kirkon alue Yhteiskunnallinen toiminta ja ulkoinen aluetoiminta Yhteiskunnallisen toiminnan ja projektien vs. tiimivastaava

projektityöntekijä