Kuva: Gospel Helsingin kuvapankki / Tuomo Björksten

Gospel Helsinki

“Gospel Helsingin laulu soi ja sytyttää. Se liikuttaa. Se rakentaa siltaa toisiimme ja musiikin maailmaan yli monien rajojen. Se voi myös yllättää: huomaa pyhän koskettavan ja aavistaa jotakin armosta. Kaikuvia konsertteja toivottaen!” (Helsingin hiippakunnan piispa emerita Irja Askola)

Gospel Helsinki on Töölön seurakunnan ennakkoluuloton ja rohkea gospelkuoro, joka kokoaa kuusikymmentä eri-ikäistä gospelmusiikista kiinnostunutta aikuista yhteen ympäri pääkaupunkiseudun. Kuoro esittää nykygospelia, ja sitä johtaa Gospel Helsingin perustaja, Töölön seurakunnan kanttori Nina Pakkanen.

Gospel Helsinkiin pääsee mukaan koelaulun ja workshopin kautta. Gospel Helsinki harjoittelee viikoittain ilta-aikaan Meilahden kirkossa Helsingissä. Gospel Helsinkiä säestää alan huippuammattilaisista koostuva Gospel Helsinki Band.

Gospel Helsingin kausi huipentuu keväisin ja jouluisin yhteiskonserttiin vierailevan sooloartistin ja Gospelia Kaikille -kuoron kanssa. Vuoden 2019 kevätkonserttia tähditti laulaja-lauluntekijä Ida Elina ja joulukonserttia laulaja-lauluntekijä Ilta. Kaikki kauden päätöskonsertit ovat olleet loppuunmyytyjä.

Gospel Helsinki on perustettu vuonna 2000, ja se on kulkenut pitkän matkan pienestä nuorisokuorosta neliääniseksi aikuisten gospelkuoroksi. Vuonna 2014 Gospel Helsinki julkaisi ensilevynsä Unspeakable Joy. Vuonna 2019 Kirkkomusiikkiliitto valitsi Gospel Helsingin Vuoden musiikkiryhmäksi 2019.

Lue lisää Gospel Helsinki -kuorosta ja tulevista koelauluista Gospel Helsingin omilta kotisivuilta.

Gospel Helsinki sosiaalisessa mediassa:

Katso Yle Areenasta Ida Elina & Gospel Helsinki: "Saman taivaan alla" Linnan jatkoilla 2019.

Nina Pakkanen
puh. (09) 2340 2532