Fokus

Töölön seurakunnan monitoimitila Fokus kauppakeskus Mall of Triplassa

Töölön seurakunnan monitoimitila Fokuksen liiketila ulkoa päin kauppakeskus Mall of Triplan käytävältä katsottuna.

Pasilan Asema-aukio 1 A, 00520 Helsinki

Ma–su klo 12.00–16.00. Suljettu heinäkuussa 2023.

Salissa on tuolit 80 henkilölle. Maksimihenkilömäärä on 100.

Saliin voi sijoittaa 9 kpl kahdeksan hengen pöytiä. Tilassa on sähköflyygeli, valkokangas, langaton videotykki, bluetooth-mahdollisuus ja tarvittaessa langaton äänentoisto.

Keittiössä on uuni, liesi, tiskikone ja iso sekä pieni kahvinkeitin. Käytettävissä on myös astiasto ja tarjoiluastioita.

Huomioitavaa tilan käytöstä

• Suntio on paikalla avaamassa ovet. Suntio ei osallistu tilaisuuden järjestelyihin, eikä emännöi/isännöi tai toimi tarjoilijana. Tilan varaajan on hyvä olla yhteydessä suoraan tilasta vastaavaan suntioon, kun varaus on tehty. Suntioiden yhteystiedot löytyvät verkkosivujemme Yhteystiedot-osiosta.
  • Tilan kristillisiä symboleja ei saa peittää.
  • Tilassa ei ole mahdollista järjestää tansseja.
  • Alkoholin tarjoilu on rajoitettu tervetuliaismaljaan. Muu alkoholinkäyttö on kielletty.
  • Tila on luovutettava siinä kunnossa, jossa se on annettu varaajan käyttöön.
  • Astiat ja muu esineistö on tiskattava ja laitettava takaisin omille paikoilleen. Liedet, tasot ja altaat on puhdistettava sekä roskat vietävä ulos kierrätykseen.
  • Tilaisuuden järjestäjä on korvausvelvollinen mahdollisesti särkyneestä tai kadonneesta seurakunnan omaisuudesta.
  • Tila voidaan ottaa kirkkoherran päätöksellä seurakunnan käyttöön kansallisessa erityistilanteessa kuten suuronnettomuudessa tai valtiollisessa tilaisuudessa.

Vuokrahinnasto ja peruutusehdot sekä tilavaraukset ja tiedustelut

Töölön seurakunnan asiakaspalvelu

Fokuksen sali

Fokus on Töölön seurakunnan monitoimitila kauppakeskus Mall of Triplan 5. kerroksessa. Fokuksen avajaisia vietettiin Mall of Triplan avajaisten yhteydessä 17.10.2019.

Fokus palvelee niin Töölön seurakuntalaisia, Pasilan asukkaita kuin kaikkia muitakin Mall of Triplassa vierailevia helsinkiläisiä ja junamatkustajia. Fokus on kaikille avoin tila uskoon tai uskontoon katsomatta.

Fokuksessa järjestetään toimintaa aina konserteista keskustelutilaisuuksiin ja perhekerhoista harrastuspiireihin. Fokukseen voi tulla myös juttelemaan seurakunnan työntekijöiden ja päivystäjän kanssa tai vaikkapa vain kahvittelemaan ja viettämään aikaa ystävien kanssa aukioloaikojemme sisällä.

Fokuksen tiloja voi varata kasteeseen tai vihkimiseen ja vuokrata muihin perhejuhliin. Yksityistilaisuuksien aikana Fokuksen tilat ovat osittain tai kokonaan suljettuina.

Fokus kutsuu kohtaamaan, keskustelemaan ja kokemaan. Toimintaamme ohjaa avoimuus, monimuotoisuus, yhteisöllisyys ja jatkuva kehittyminen. Fokuksessa kunnioitamme jokaisen omantunnon ja mielipiteen vapautta sekä oikeutta tulla kuulluksi, nähdyksi ja hyväksytyksi. Haluamme herättää keskustelua ja synnyttää avoimen tilan vuoropuhelulle ja ajatusten vaihdolle.

Fokukseen ovat tervetulleita kaikki!

Perheneuvonta Fokuksessa

Fokukseen on mahdollista varata tunnin mittainen kertaluontoinen perheneuvonta-aika kirkon perheneuvojan vastaanottohuoneeseen. Tapaamisessa on mahdollisuus jäsentää omaa elämäntilannetta perheneuvojan kanssa ja pohtia, miten omaa henkistä hyvinvointia voisi edistää. Keskustelemaan voi tulla niin ikään mistä tahansa ajankohtaisesta kysymyksestä, joka vaivaa mieltä. Tapaamiseen voi tulla juuri sillä kokoonpanolla, joka tuntuu itselle tarpeelliselta – yksin, puolison tai perheen kanssa.

Perheneuvojilla on koulutuksensa ja työkokemuksensa pohjalta ymmärrystä ihmisen psykologiasta ja parisuhteen sekä perheen dynamiikan lainalaisuuksista. Perheneuvojat ovat koulutettuja psykoterapian ja sielunhoidon ammattilaisia.

Varaa aika perheneuvontaan Fokukseen: https://asiointi.helsinginseurakunnat.fi/resource

Kuva: Ari Kakkinen / Trium Architects Ltd

In English

Fokus is the Töölö congregation’s multi-purpose facility at the Mall of Tripla.

Fokus invites you to connect, discuss, and experience. Our goal is to serve both members of the congregation and all residents of Helsinki, those who live and work in Pasila as well as visitors to the Mall of Tripla.

Our efforts are driven by openness, diversity, sense of community, and continuous development. We respect everyone’s freedom of conscience and opinion and their right to be heard, seen, and accepted. We want to stimulate conversation and create a public forum for discussion and the exchanging of ideas that is open to anyone. Everyone is welcome at Fokus.

Photo: Ari Kakkinen / Trium Architects Ltd

Esteetön kulku Esteetön kulku
Kahvila Kahvila
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
wc wc

pe 19.4. klo 18.00 -21.00

Nuorten Fokus

Avoin tunnelmallinen tila nuorille
la 20.4. klo 10.00 -14.00

Fokuksen perhepäivä

Askartelua, käsimaalausta ja lapsille suunnattu näytelmä.
ma 22.4. klo 9.30 -11.30

Avoin muskari ja perhekerho

Muskarihetket maanantaisin klo 9.30 ja 10.00
ti 23.4. klo 13.30 -15.00

Fokuksen vauvakerho

Avoin kerho kaikille vauvaihmisille.
ti 23.4. klo 17.00 -18.30

Fokuksen iltaperhekerho

Kerho kaikenikäisille lapsille, vanhemmille, isovanhemmille ja hoitajille
ke 24.4. klo 14.00 -16.00