Depressiokoulu

ma 24.10. klo 15.00 – ma 24.10. klo 17.00

Fokus

Stressaako, uuvuttaako, masentaako? Töölön seurakunta ja Helsingin seurakuntien Perheneuvonta järjestää Depressiokoulu-kurssin, johon kuuluu 10 viikoittaista kokoontumista sekä päivittäistä itsenäistä taitojen harjoittelua työkirjan avulla. Depressiokoulussa opiskellaan masennuksen ennaltaehkäisy- ja hoitotaitoja. Ryhmä tarjoaa samalla mahdollisuuden vertaistukeen ja ajatusten vaihtoon toisten ryhmäläisten kanssa.

Kurssin aikana opitaan mm. tunnistamaan omaan mielialaan vaikuttavia tekijöitä. lisäämään mielialaa kohottavien tekemisten määrää omassa elämässä, työskentelemään kielteisten ajatusten kanssa, käyttämään toimivia vuorovaikutus- ja ongelmanratkaisukeinoja, laajentamaan vuorovaikutussuhteita ja sosiaalista verkostoa.

Ryhmän ohjaajina toimivat perheneuvoja, psykoterapeutti Tarja Huttunen ja sosionomi, diakoni Ilmari Pyykönen. Ryhmään otetaan 8 henkilöä ja ryhmä täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä, viimeistään 17.10. mennessä. Ryhmä kokoontuu viikoittain 10 kertaa maanantaisin klo 15.00-17.00 ma 24.10.2022-19.12.2022 ja 9.1.2023.

Kokoontumispaikka on Töölön seurakunnan Fokus-toimipiste Pasilan Triplassa, Asemahallista liukuportaita 2.krs tai hissillä 5.krs.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot Ilmari Pyyköselle 17.10.2022 mennessä, p. 09 2340 4741 tai sähköpostitse ilmari.pyykonen@evl.fi.

Kurssi on maksuton ja seurakunta tarjoaa kurssimateriaalin Depressiokoulukirjan.

• Aikuisille Aikuisille