Tuhkakeskiviikon ehtoollinen ja rukoushetki rauhan puolesta

ke 2.3. klo 18.00 – ke 2.3. klo 18.45
Lähikuvassa sormi piirtää silmät kiinni olevan ihmisen otsaan harmaan tuhkaristin. Graafiset valkoiset kyyhkyset lentävät oikealta ja vasemmalta kuvan keskikohtaa kohti kantaen nokissaan oliivipuun oksia, oikealla keltainen ja vasemmalla sininen oksa.

Töölön kirkko

Ota vastaan katumuksen merkki. Rukoile rauhaa.

Tuhkakeskiviikkona kristittyjä kutsutaan laskeutumaan paastoon. Tänä vuonna tähän liittyy erityisellä tavalla kutsu rukoilemaan rauhan puolesta ja muistamaan Venäjän ja Ukrainan välisen konfliktin osapuolia.

Ehtoollisen yhteydessä sinulla on mahdollisuus saada tuhkaristi otsaasi paaston alkamisen merkkinä. Ehtoollishetken jälkeen voit jäädä keskustelemaan maailmantilanteen herättämistä tunteista ja ajatuksista seurakunnan työntekijöiden ja vapaaehtoisten kanssa. Tarjolla on keskustelumahdollisuus sekä henkilökohtaisesti että pienessä ryhmässä, ja voit pyytää myös tukea rukoukseen.

Liturgina Tuomas Meurman, kanttorina Henri Hersta.

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Töölön seurakunta