Hengittävä liike -kurssi

Tuomaankirkko

Ilmoittautuminen on päättynyt

Ilmoittautuminen 15.1. mennessä

Tule Hengittävä liike -kurssille maanantaisin 20.1.–6.4. kello 10–11.30 Meilahden kirkossa sijaitsevaan Tuomaankirkoon (Pihlajatie 16, 00270 Helsinki)! Kurssi ei kokoonnu maanantaina 17.2. ja 16.3.

Sitova ilmoittautuminen 15.1. mennessä osoitteeseen essi@visitpeace.fi. Kurssille mahtuu kahdeksan henkilöä.

Miltä tuntuisi virittäytyä viikkoon rauhoittumisen kautta? Hengittävä liike -kurssilla tutkitaan tietoisen hengityksen, liikkeen ja hiljentymisen vaikutuksia kehon ja mielen hyvinvointiin. Kurssilla herätellään oivalluksia vaivattomaan olemiseen, liikkumiseen ja palautumiseen erilaisten kehollisten ja mentaalisten harjoitusten kautta. Kurssilla sovelletaan harjoitteita joogasta, psykofyysisestä hengitysterapiasta ja erilaisista somaattisista menetelmistä. Tunnit sopivat erinomaisesti muun muassa lievittämään stressioireita ja helpottamaan liikkuvuus- sekä hengitysvaikeuksissa.

Kurssilla aktivoidaan, avataan ja rentoutetaan kehoa sekä haetaan liikkeeseen sisäistä ja ulkoista tukea sekä tasapainoa. Samalla havainnoidaan suhdetta kehoon, mieleen ja ympäristöön. Kurssilla etsitään yhdessä, mutta itsenäisesti, tietä oman luonnollisen hengityksen ja kevyen olemisen, tyytyväisyyden, äärelle.

Kurssin aikana perehdytään muun muassa seuraaviin teemoihin:

• hengityksen tasapainottava voima
  • eloisan selkärangan merkitys
  • kehon nestekierto ja sisäelinten huomioiminen
  • ydintuki ja tasapaino
  • maan ja ilmatilan tuki asennossa ja liikkeessä
  • aistit ja ääni osana kehonkokemusta
  • elämänvirtauksen vapauttaminen.

Harjoituksia tehdään makuulla, istuen, seisten ja tilassa liikkuen. Kurssilla edetään rauhallisessa tahdissa kuulostellen. Tarkoituksena ei ole nostattaa hikeä pintaan, mutta toisinaan saattaa tulla lämmin.

Lattialla maatessa voi olla viileää, joten ota joustavien vaatteiden lisäksi yllesi jotakin lämmintä. Ota mukaasi myös villasukat, oma pitkä jooga- tai jumppa-alusta ja viltti. Tarvittaessa saat ohjaajalta alustan lainaan, kunhan ilmoitat tarpeesta etukäteen.

Ohjaus tapahtuu pienryhmässä, jossa henkilökohtainen avustaminen on mahdollista. Kurssin ohjaa fysioterapeutti, joogaohjaaja ja voimavaravalmentaja Essi Nousu.

Kurssin hinta on 120 euroa. Maksuksi käyvät myös Smartum, ePassi ja Edenred -liikuntaedut.

Tervetuloa mukaan!

• Aikuisille Aikuisille

Lue lisää Hengittävä liike -kurssista visitpeace.fi-sivuilta Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Töölön seurakunta