Metallimessu goes joulu

to 26.12. klo 18.00 – to 26.12. klo 21.00

Temppeliaukion kirkko (Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki)

Tapaninpäivä (2. joulupäivä). Kristuksen todistajat.

Liturgia: Haka Kekäläinen, saarna: Mikko Saari, Metallimessubändi solistinaan Susanna Karhi, Metallimessun kuoro.

Jo perinteiseen Temppeliaukion tapaninpäivän Metallimessuun on otettu paljon jouluisia virsiä mukaan. Tule mukaan kuulemaan virsiä metallisina sovituksina energisen ja taitavan bändin ja kuoron tekemänä, rakentumaan väkevästä sanasta ja ehtoollispöydän antimista.

Ensimmäinen Metallimessu järjestettiin Helsingin Temppeliaukion kirkossa vuonna 2006. Siitä lähtien ympäri Suomea on järjestetty toistasataa Metallimessua, joihin on osallistunut yhteensä kymmeniätuhansia ihmisiä.

Metallimusiikki on nyt aallonharjalla. Tunnustavaa kristillistä metallimusiikkia on ollut olemassa aina 1970-luvulta asti, ja bändivetoinen musiikki on ollut arkipäivää kirkoissa 1980-luvulta lähtien. Nuori sukupolvi etsii vaihtoehtoja perinteiselle jumalanpalvelukselle, mihin Metallimessu omalta osaltaan vastaa.

Tule kokemaan Metallimessu!

• Nuorille Nuorille