Puuhamessu

su 1.12. klo 11.00 – su 1.12. klo 12.30

Meilahden kirkko (Pihlajatie 16, 00270 Helsinki)

1. adventtisunnuntai. Kuninkaasi tulee nöyränä.

Liturgia: seurakuntapastori Markus Lehtimäki, saarna: seurakuntapastori Virva Krans

Mukana on myös pyhäkouluopettajia.

Puuhamessun jälkeen tarjoillaan kirkkokahvit seurakuntasalissa.

Puuhamessun jälkeen Meilahden kirkolla on myyjäiset kello 14 asti ja Perheiden puuhapäivä kello 14.30 asti. Lue lisää Perheiden puuhapäivästä ja myyjäisistä tapahtumakalenteristamme.

Puuhamessun yhteydessä alkaa myös Rakenna joulupuu-keräys. Töölön seurakunnan alueella asuvat pienituloiset perheet ja yksinäiset aikuiset ovat saaneet jättää syksyn aikana joululahjatoiveitaan. Töölön seurakuntalaisilla on nyt mahdollisuus tehdä hyvää ja auttaa lahjahankinnoissa. Lahjatoiveet ovat esillä 1. adventtina Meilahden kirkon puuhamessun ja Temppeliaukion kirkon messun yhteydessä.

Lisätietoja keräyksestä ja muista lahjoitusmahdollisuuksista saa Töölön seurakunnan diakoniatyöntekijöiltä (ks. yhteystiedot) ja päivystysnumerosta virka-aikaan (puh. 09 2340 6318).

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Töölön seurakunta

seurakuntapastori
Mechelininkatu 32 a B

Töölön kirkon alue, lapsi- ja perhetyön pappi. Kasvatustoiminnan tiimivastaava.

johtava vapaaehtoistoiminnan koordinaattori
Jalavatie 6 B

Meilahden kirkko Vapaaehtoistoiminnan tiimin tiimivastaava.

Olen vapaaehtoistoiminnan koordinaattori, jonka työnä on huolehtia ja mahdollistaa seurakuntalaisten ja alueella asuvien ihmisten seurakunnan toimintaan mukaan pääseminen toiminnan ja tekemisen kautta.  Töölön seurakunnassa on noin 50 eri vapaaehtoistehtävää, joten kaikille kiinnostuneille löytyy kyllä jokin tekemisen paikka. Minuun voi olla yhteydessä kaikissa vapaaehtoistoimintaan liittyvissä asioissa.

Minuun voi törmätä Meilahden -ja Tuomaan kirkoilla, Ruskeasuon seurakuntakeskus Rastissa ja kauppakeskus Triplan monitoimitila Fokuksessa, joissa pääsääntöisesti työskentelen vapaaehtoisten parissa. Kollegani vapaaehtoistoiminnan koordinaattori Mari Munne-Kärkelän vastuulla on vapaaehtoistoiminta Töölön ja Temppeliaukion kirkoilla.

Vapaa-ajalla käyn torjumassa kiekkoja Helsingin jäähallissa ja talvella käyn avantouimassa Munkassa. Luonnossa liikkuminen on myös tärkeää minulle.