1. adventtisunnuntain messu

su 1.12. klo 10.00 – su 1.12. klo 12.00

Temppeliaukion kirkko (Lutherinkatu 3, 00100 Helsinki)

1. adventtisunnuntai. Kuninkaasi tulee nöyränä.

Litrugia: seurakuntapastori Otto Alanen, saarna: kirkkoherra Hannu Ronimus

Kanttori: johtava kanttori Leena Tiitu, urut: kanttori Henri Hersta

Tapiolan kuoro (joht. Anna Matvejeff-Haapaniemi)

Messussa veisataan Töölön seurakunnan yhteinen Hoosianna. Messun jälkeen tarjoillaan kirkkokahvit seurakuntasalissa.

Rakenna joulupuu -keräys alkaa. Töölön seurakunnan alueella asuvat pienituloiset perheet ja yksinäiset aikuiset ovat saaneet jättää syksyn aikana joululahjatoiveitaan. Töölön seurakuntalaisilla on nyt mahdollisuus tehdä hyvää ja auttaa lahjahankinnoissa. Lahjatoiveet ovat esillä 1. adventtina Temppeliaukion kirkon messun ja Meilahden kirkon puuhamessun yhteydessä.

Lisätietoja keräyksestä ja muista lahjoitusmahdollisuuksista saa Töölön seurakunnan diakoniatyöntekijöiltä (ks. yhteystiedot) ja päivystysnumerosta virka-aikaan (puh. 09 2340 6318).

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Tapiolan kuoro Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Töölön seurakunta

hallintokappalainen
Lutherinkatu 3

Temppeliaukion kirkko Hallintopastori, seurakuntaneuvoston sihteeri

Olen 45-vuotias pappi. Temppeliaukion kirkossa olen palvellut vuodesta 2008. Työssäni olen vuosien varrella ollut mukana monella työalalla kasvatustyöstä julistustyön johtoon. Nykyisin toimin seurakunnan hallintopastorina. Keskeisintä työssäni on aina ollut seurakuntaelämän ydin: Jumalanpalveluselämä ja toimitukset. Erityisesti niiden kautta kohtaamme seurakunnan koko kirjon vauvasta vaariin. Minut voi työssäni parhaiten tavoittaa juuri Temppeliaukion kirkosta tai myös seurakuntamme muiden kirkkojen palveluksista.

Harrastuksiini kuuluvat klassinen laulu, käsityöt, luonto ja liikunta eri muodoissaan. Perheeseeni kuuluu puolison lisäksi kolme poikaa. Vapaa-ajalla minut saattaa bongata kalastamasta poikieni kanssa Helsingin rannoilla tai tarkkailemasta lintuja jollain Helsingin ja Espoon parhailla lintupaikoilla.