Älä osta mitään -päivä

pe 29.11. klo 12.00 – pe 29.11. klo 20.00

Fokus, Mall of Tripla (Pasilan Asema-aukio 1 A, 00520 Helsinki)

Tavaranvaihtotori Fokuksessa kauppakeskus Mall of Triplassa

Töölön seurakunnan monitoimitila Fokuksessa kauppakeskus Mall of Triplan viidennessä kerroksessa vietetään perjantaina 29.11. Älä osta mitään -päivää.

Fokus muuntautuu perjantaina tavaranvaihtotoriksi, jonne voi tuoda siistejä kirjoja, pientavaroita tai vaatteita ja viedä vastaavan määrän tavaroita mukanaan. Tässä hyvän mielen kierrätystapahtumassa ei liiku raha, vaan ainoastaan tavara vaihtaa omistajaa. Tarjolla on myös vinkkejä kestävään kuluttajakäyttäytymiseen.

Töölön seurakunta haluaa tukea tapahtuman muodossa kestävää kehitystä. Ylijääneet tavarat toimitetaan tarvittaessa Pelastusarmeijan kirpputorille.

Älä osta mitään -päivää vietetään vuosittain samana päivänä alennusmyyntipäivä Black Fridayn eli mustan perjantain kanssa. Yhdysvalloista myös Suomeen rantautunut Black Friday kuuluu vuoden vilkkaimpiin kauppapäiviin, ja sitä vietetään vuosittain marraskuun neljäntenä perjantaina kiitospäivän jälkeisenä päivänä. Älä osta mitään -päivä haastaa kuluttajat pohtimaan ostopäätöksiään ja niiden vaikutuksia ympäristöön päivän ajan kestävän ostolakon muodossa.

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Nuorille Nuorille
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö

Älä osta mitään -päivä Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Töölön seurakunta

turisti- ja kauppakeskuspappi / Tourist and Shopping Mall Priest
Lutherinkatu 3

Fokus, Mall of Tripla Pasila & Temppeliaukion kirkko. Virkavapaalla 31.5.2024 asti.