Organ Cosmos – Meilahden kirkon urkujen 60-vuotisjuhlakonsertti

su 24.11. klo 18.00 – su 24.11. klo 19.30

Meilahden kirkko (Pihlajatie 16, 00270 Helsinki)

Urkutaiteilija Kalevi Kiviniemi

Urut: urkutaitelija, konserttiurkuri Kalevi Kiviniemi

Ohjelmistossa kuullaan Johan Sebastian Bachin, Marcel Duprén ja Franz Lisztin tuotantoa sekä improvisaatiota.

Vapaa pääsy.

Urkutaiteilija Kalevi Kiviniemi kuuluu maailman huippu-urkureiden terävimpään kärkeen. Kiviniemi on konsertoinut muun muassa Pariisin Notre Damen katedraalissa ja Sainte-Clotilden basilikassa. Ympäri maailmaa konsertoinut Kiviniemi on esiintynyt myös useiden nimekkäiden orkestereiden solistina ja toiminut kansainvälisten urkukilpailujen tuomaristossa. Kiviniemi on tehnyt yli 150 levytystä ja saanut lukuisia levypalkintoja.

Kiviniemelle myönnettiin vuonna 2009 Säveltaiteen valtionpalkinto, joka on maamme mittavin musiikkipalkinto. Vuonna 2012 Kiviniemi lyötiin ritariksi Chevalier OCM -arvonimellä.

Kuva: Heikki Tuuli

• Musiikki Musiikki

Urkutaitelijia Kalevi Kiviniemi concertoffice.com-sivustolla Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Töölön seurakunta