Kahvia ja musiikkia

su 10.11. klo 13.00 – su 10.11. klo 17.00

Ruskeasuon seurakuntakeskus Rasti (Tenholantie 6, 00280 Helsinki)

Isänpäivän brunssi

Isänpäivän brunssi tarjoillaan kello 13–16. Kahvia ja musiikkia -konsertti on brunssin päätteeksi kello 16–17.

Brunssin hinta on aikuisilta 10 euroa ja lapsilta 5 euroa. Alle kouluikäiset syövät veloituksetta.

Isänpäivän brunssin musiikista vastaavat Panu Luosto (sello) ja Joonas Pohjonen (piano).

Ohjelmistossa kuullaan muun muassa:

• Ludwig van Beethoven (1770–1827): Sonaatti pianolle ja sellolle A-duuri op. 69 (1807–1808)
  • Allegro ma non tanto
  • Scherzo (Allegro molto)
  • Adagio cantabile – Allegro vivace
  • Antonín Dvořák (1841–1904): Metsän hiljaisuus op. 68 n:o 5 (1883/1891), Rondo op. 94 (1891)

***

Panu Luosto on valmistunut musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta vuonna 1996, minkä jälkeen hän jatkoi opintojaan Ranskassa Toulousen konservatoriossa. Luosto on voittanut muun muassa sekä Turun kansallisen että Washingtonin ja Prahan kansainväliset sellokilpailut.

Joonas Pohjonen on valmistunut musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta, jossa hän toimii tällä hetkellä kamaripianistina. Pohjonen on tehnyt monipuolisen uran pianotaiteilijana, pedagogina, säestäjänä ja säveltäjänä. Pohjonen on muun muassa voittanut lukuisia palkintoja koti- ja pohjoismaisissa pianokilpailuissa ja esiintynyt Radion Sinfoniaorkesterin, Avanti!:n, Sinfonia Lahden sekä Helsingin, Oulun, Jyväskylän ja Joensuun kaupunginorkesterien solistina ja useilla festivaaleilla. Säveltäjänä Pohjonen on palkittu Yrjö Kilpinen -liedsävellyskilpailussa vuonna 2017. Pohjonen toimii tällä hetkellä myös Metropolia Ammattikorkeakoulun pianomusiikin ja säestyksen lehtorina.

• Lapsille ja lapsiperheille Lapsille ja lapsiperheille
  • Aikuisille Aikuisille