Bluegrass-workshop

la 26.10. klo 14.00 – la 26.10. klo 17.00

Meilahden kirkko (Pihlajatie 16, 00270 Helsinki)

Ilmoittautuminen on päättynyt

Jussi Syren and the Groundbreakers -yhtye opettaa kitaran, mandoliinin, banjon ja kontrabasson soittoa bluegrass-tyyliin

Pienryhmissä harjoitellaan bluegrass-tyylin soittotekniikoita. Lisäksi käydään läpi bluegrass-laulun tyyliseikkoja ja harmonialaulua.

Ota mukaan oma soittimesi. Banjisteilla ja kitaristeilla on hyvä olla mukana myös oma capo. Workshop on maksuton.

Opettajina toimivat Jussi Syren (laulu, mandoliini), Tauri Oksala (banjo), Kalle Tuovinen (kitara) ja Tero Mäenpää (basso).

Jussi Syren and the Groundbreakers konsertoi workshopin päätteeksi Meilahden kirkossa kello 18 alkaen.

Jussi Syren and the Groundbreakers-yhtye:

Vuonna 1995 perustettu Jussi Syren and the Groundbreakers -yhtye on tehnyt bluegrass-musiikkia tunnetuksi Suomessa. Akustinen amerikkalainen musiikki tempaa mukaansa myös suomalaiset. Yhtyeen yhdeksäs, gospel-teemainen, albumi "There's No Greater Message" sisältää Syrenin omien kappaleiden lisäksi materiaalia muun muassa amerikkalaiselta country-muusikko Hank Williamsilta.

Yhtyeen yhdestoista albumi ilmestyi keväällä 2019, ja myös siinä on mukana hengellistä materiaalia. Yhtyettä on kuultu yhdeksässä Yhdysvaltain osavaltiossa ja kuudessa Euroopan maassa.

Kirkko-konsertissa yhtye keskittyy hengelliseen tuotantoonsa. Luvassa on banjo- ja mandoliinivetoisten kappaleiden lisäksi a capella -kvarteteita. Yhtyeen akustinen sointi sopii erinomaisesti kirkkoihin, ja yhtye tekee säännöllisesti gospel-konsertteja ympäri maan.

Jussi Syren and the Groundbreakers-yhtyeeseen kuuluu mandolinisti-laulaja Jussi Syrenin lisäksi banjonsoittaja Tauri Oksala, basisti Tero Mäenpää ja kitaristi J.P. Putkonen.

• Nuorille Nuorille

Jussi Syren and the Groundbreakers Linkki avautuu uudessa välilehdessä