Töölön seurakunnan työntekijät

Seurakunnassamme työskentelee yli viisikymmentä eri alojen ammattilaista. Seurakuntaneuvostossamme toimii kuusitoista luottamushenkilöä. Otathan meihin rohkeasti yhteyttä!

Lisäksi seurakunnassamme työskentelee useita kymmeniä tuntityöntekijöitä. Seurakunnan vapaaehtoistehtävissä toimii lähes viisisataa henkilöä.

Palvelemme puhelimitse maanantaisin, tiistaisin ja perjantaisin kello 10–15 numerossa 09 2340 6300 ja sähköpostitse osoitteessa toolo.srk@evl.fi.

Kirkkoherranvirasto, Mechelininkatu 32 a B, on avoinna asiointia varten tiistaisin kello 10-15. Kirkkoherranvirasto siirtyy Meilahden kirkon seurakuntatoimiston yhteyteen 1.5.2024.

Meilahden kirkon seurakuntatoimisto , Jalavatie 6 B, on avoinna asiointia varten maanantaisin kello 10–15. Toimisto on  kesä-elokuussa suljettu.

Varaukset kirkollisia toimituksia varten tehdään kirkkoherranvirastoon. Muunlaisten tilavarausten tiedustelut (mm. syntymäpäiviä, rippijuhlia, kokouksia tms. varten) tehdään sähköpostitse osoitteella tilavaraukset.toolosrk@evl.fi.

Palaute

Palautteesi on meillä tärkeä. Kehitämme sivustoamme ja toimintaamme palautteen perusteella. Jos toivot vastausta, jätäthän yhteystietosi.

Heidi Meriläinen

seurakuntapastori

Topeliuksenkatu 4

”Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.” (Joh. 1:5).
Minulle usko on valoa, turvaa ja luottamusta. Sellaista uskoa haluan myös pappina olla välittämässä.
Olen 34-vuotias kohtaaja ja kuuntelija. Teen erilaisia toimituksia ja olen mukana jumalanpalveluselämässä ja nuorisotyössä. Työhistoriani alkaa rakennustyömailta ja kulkee kaupan palvelutiskin kautta kirkkoon. Käytännönläheinen ote näkyy edelleenkin työssäni vahvasti. Minulle tärkeää on kohdata kaikenlaiset ihmiset tasavertaisesti ja mahdollisimman saavutettavasti, tässä pyrin myös koko ajan kehittämään itseäni.
On etuoikeus saada kulkea erilaisten, eri ikäisten ihmisten arjessa, juhlassa ja elämän taitekohdissa mukana. Etenkin surussa myötäeläminen ja surevien tukeminen on sydäntäni lähellä oleva kunniatehtävä. On onni päästä olemaan mukana myös ilon, kasvun ja rakkauden juhlissa.
Kohtaamiset ja toimitukset onnistuvat luontevimmin suomeksi. Englannin ymmärtämisen taitoni on hyvä ja puhun yksinkertaista englantia tarvittaessa. Valmiita tekstejä luen tarvittaessa ruotsiksi.
Vapaa-ajalla vietän aikaani joko kotona kotimaisten sarjojen parissa tai keikoilla hyvän musiikin ja ystävien kanssa.
Nähdään kirkolla, ilon ja ikävän juhlissa tai vaikka kodin siunaamisen hetkissä -missä vain tarvitset. Olen täällä ihan Sinua varten!

Heidi Meriläinen