Ajatteleva ihminen ja kirkon traditio -luentosarja

to 5.3. klo 18.00 – to 5.3. klo 20.00

Fokus, kauppakeskus Mall of Tripla, 5. krs (Pasilan Asema-aukio 1 A, 00520 Helsinki)

Rajankäyntiä merkittävien asioiden äärellä. Saako kirkossa käyttää aivojaan?

9.1. Puheenvuoroja luterilaisen uskon päivittämisestä

Johdantoa alkavaan luentosarjaan "Ajatteleva ihminen ja kirkon traditio". Rovasti Auvo Naukkarinen.

23.1. Mitä varhaiset kristityt uskoivat ja opettivat?

Teologian tohtori Päivi Vähäkangas.

6.2. Riittääkö tutkittu tieto elämän ohjenuoraksi?

Lääketieteen ja kirurgian tohtori Kari Raivio.

20.2. Onko ihmeiden aika ohi?

Kelpaako todellisuus, kuka tarvitsee ihmeitä? Uskolla parantaminen ja vaihtoehtohoidot. Lääketieteen ja kirurgian tohtori Jussi Naukkarinen.

5.3. Usko Jeesukseen vai Jeesuksen usko?

Ymmärsikö Luther Paavalinsa oikein? Riittääkö Jumalalle Jeesuksen usko vai tarvitseeko Hän myös meidän uskomme? Väitöskirjatutkija, rovasti Hannu Saloranta.

19.3. Kirkko ja ilmastonmuutos

Asenneilmaston trendejä suurten muutosten keskellä. Ympäristöteologian dosentti, teologian tohtori Panu Pihkala.

2.4. Raamatun suhde etiikkaan ja moraaliin 2020-luvulla

Voiko pronssi- ja rautakauden aikainen moraalijärjestelmä sitoa tätä päivää ja sen käsitystä oikeudenmukaisuudesta? Professori, teologian tohtori Jaana Hallamaa.

Töölön seurakunta