Messu Temppeliaukion kirkossa klo 10

su 20.8. klo 10.00 – su 20.8. klo 11.30
Kuvassa Temppeliaukion kirkon alttari, jossa palaa kaksi kynttilää.

Temppeliaukion kirkko

12. sunnuntai helluntaista. Itsensä tutkiminen.

Liturgia ja saarna: Heidi Meriläinen, kanttori: Leena Tiitu, urkuri: Henri Hersta

Kolehti: Sukupuolten välisen oikeudenmukaisuuden eteen tehtävään työhön Suomen Lähetysseuran kautta teemalla "Olemme kaikki tasa-arvoisia".

Messun jälkeen kirkkokahvit seurakuntasalissa.

Temppeliaukion kirkon messuun voi osallistua lisäksi suorana lähetyksenä Töölön seurakunnan YouTube-kanavalla sunnuntaisin kello 10. Katsoaksesi lähetystä koko näytöllä klikkaa valitsemasi messulähetyksen alalaidassa olevaa ruutu-symbolia (koko näyttö) tai paina näppäimistöltäsi f-näppäintä lähetyksen ollessa käynnissä. Mobiiliselaimella kosketa videon otsaketekstiä, niin selaimesi avaa lähetyksen ja saat avattua lähetyksen siellä koko näytölle.

Kuva: Juha Martinmaa

• Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

seurakuntapastori
Topeliuksenkatu 4

”Valo loistaa pimeydessä, pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.” (Joh. 1:5).
Minulle usko on valoa, turvaa ja luottamusta. Sellaista uskoa haluan myös pappina olla välittämässä.
Olen 34-vuotias kohtaaja ja kuuntelija. Teen erilaisia toimituksia ja olen mukana jumalanpalveluselämässä ja nuorisotyössä. Työhistoriani alkaa rakennustyömailta ja kulkee kaupan palvelutiskin kautta kirkkoon. Käytännönläheinen ote näkyy edelleenkin työssäni vahvasti. Minulle tärkeää on kohdata kaikenlaiset ihmiset tasavertaisesti ja mahdollisimman saavutettavasti, tässä pyrin myös koko ajan kehittämään itseäni.
On etuoikeus saada kulkea erilaisten, eri ikäisten ihmisten arjessa, juhlassa ja elämän taitekohdissa mukana. Etenkin surussa myötäeläminen ja surevien tukeminen on sydäntäni lähellä oleva kunniatehtävä. On onni päästä olemaan mukana myös ilon, kasvun ja rakkauden juhlissa.
Kohtaamiset ja toimitukset onnistuvat luontevimmin suomeksi. Englannin ymmärtämisen taitoni on hyvä ja puhun yksinkertaista englantia tarvittaessa. Valmiita tekstejä luen tarvittaessa ruotsiksi.
Vapaa-ajalla vietän aikaani joko kotona kotimaisten sarjojen parissa tai keikoilla hyvän musiikin ja ystävien kanssa.
Nähdään kirkolla, ilon ja ikävän juhlissa tai vaikka kodin siunaamisen hetkissä -missä vain tarvitset. Olen täällä ihan Sinua varten!